Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 55 929 191 km-t sportoltatok
cél a 3 óra

némi változtatás:

Czeglédi Ferenc | 2011-01-04 18:37:10 | 48 hozzászólás

Üdv Mindenkinek!

Némileg egy-két dologban változtatnom kell, mivel a dolgok nem kielégítően alakulnak.

A nyáron simán le tudtam futni a félmaratonomat augusztus végén, viszont szeptemberben-októberben előbb az Achiles-inam vacakolt, és még gyalogolni is alig tudtam, majd nagyon csúnya megfázás következet, majd mikor elestem kisebb húzodás, majd még egy megfázás...

Mikor tudtam volna edzeni az eső ömlött, így szeptemberben-októberben alig tudtam futni.

Most 1-2 hete mint írtam 10 km-nél volt csaknem egy izomgörcsöm, korábban nem emlékszem ilyenre, majd most megint egy csúnya megfázás...

Nekem korábban évente 1 alkalommal volt megfázásom 2 napig! Most az elmúlt 4 hónapban 3  volt....úgy, hogy savanyú káposztát eszek heti kb. fél kilót.....

Elmentem a dokihoz, kértem tőle egy laborbeutalót, csináltak egy vérképet, és vizeletlabort-végeredmény:

A megfázás okozta elváltozásokon kivül picit magasabb a vércukrom a normálisnál, tehát picit kevesebb szénhidrátot kell ennem, viszont mivel elfelejtettem, hogy labor előtt nem szabad enni magasabb , így nem reális érték jött ki, úgy saccolták a dokinál, hogy határérték körüli lehet-korábban mindig normális volt.

A koleszterin 20%-kal magasabb érték, tehát egy nagyon enyhe diétát kell tartani, viszont a magnéziumból kevesebb van az átlagemberre vonatkozó értéknél, a kálium is csaknem negatív határon van.

Tehát semmi baj, viszont ez megmagyarázza az izomgörcsöt, és azt, hogy az izmaim miért vacakolnak néha egy picit.

Viszont mivel csökkenteni kell a kolerszterin szintet ezért némileg a fő energiaellátó ételeket mással kell felcserélnem, ill a szénhidrátokat némileg kontrollálnom kell-viszont ezek a fő energiaellátó anyagok.

Jó kérdés!

Némileg növelni kell a magnézium, és a kálium fogyasztást. Nagy hirtelen nem tudom, hogy ezek miben találhatóak. Mármint ételben-én nem vagyok hajlandó bogyókat enni-mármint pirulákat-gyógyszereket!!!!!!!!

Az edzéseimet is némileg át kell alakítani, mivel a sok kihagyás miatt ( eső-kisebb sérülések-megfázások) egymásra torlódnak.

Tehát ezért csináltam egy új edzéstervet, lényege hétfőre beiktatók egy laza 3-5 km-es kocogást, hogy átmozgasson futás van kedden-szerdán mindig kicsit több, csütörtökön, péntek pihi, szombat hosszú futás, vasárnap pihi.

A hétvégi hosszú futásoknál eddig 45 km volt a cél, ezt levittem 36 km-re, viszont az össz km táv kb. ugyanannyi hiszen bejött a hétfői futás. Sőt több, de a nagyon hosszú futásterveket kivettem.

ez a hét így nézz ki:

Hétfő: 3,4 km

Kedd:10 km (eredetileg ez ma 8 km lett volna)

szerda: 12 km

Csüt: 10 km (ez eredetileg 8 km lett volna)

Péntek-

szombat: 18 km ( eredetileg 19 kmlett volna)

Tehát mint látható némileg talán több, de jobban elosztva.

Mivel esős idő várható még, ezért nagy hangsúlyt kell fektetni a láberősitő gyakorlatokra, még nagyobb hangsúlyt ( ezeket csinálgatom-Molnár Tamás sok ilyet küldött)

Viszont a megfázásokat továbbra sem tudom hova tenni.....

Tehát némileg át kellett alakítani a dolgokat. Vélemények?

48 hozzászólás

Tündüs 5101 napja
Tündüs képe

a cukorvizsgálatot vedd úgy mintha meg sem csinálták volna (mivel ettél előtte). Nincs ismerősöd akinek van házi vércukormérője? Esetleg megkérhetnéd csináljon egy tesztet, persze evés előtt.

Czeglédi Ferenc 5101 napja
Czeglédi Ferenc képe

Eddig soha nem volt vele probléma, van ismerősöm akin cukorbeteg majd meglátogatom. De fontos, hogy csak 15%-os eltérés van még az evéssel együtt is...

Mike01 5101 napja
Mike01 képe

Szia Ferenc,

az alabbi oldalt ajanlom figyelmedbe.

VITAMINFORRASOK

Mike

Mike01 5101 napja
Mike01 képe

Meg annyit tennek hozza (a bevitelhez): probalj meg mindent, de tenyleg mindent visszavezetni, mibol is keszul. Meg fogod latni, hogy szinte mindenben cukor van pl. Na azt erdemes neked kontrollalni, ergo jobb minel tobb nyersanyagot fogyasztani.

Novenyi eredetu: pl. zoldseg, gyumolcs, magvak, gabona

allati eredetu: pl. tej, es azok "leszarmazottai, illetve aki birja: az allat husa.

 / Ezen kivul csak a muanyag letezik. /

stojesz 5101 napja
stojesz képe

Mike egy kiegészítés: gyümölcsökkel óvatosan. Édesanyám és édesapám is cukorbeteg, pont a hétvégén volt náluk doki. Gyümölcsök közül példuál alma meg szőlő teljesen kizárva. Gabonából is inkább a teljeskiőrlésű, az is lehetőleg pirítva.

Czeglédi Ferenc 5101 napja
Czeglédi Ferenc képe

Mike köszönöm a vitaminokat nagyon jó!

Viszont mindenki figyelmébe, a vércukor szintem, feltehetően normális környékén van, viszont a többivel kapcsolatban is várom a véleményeket!!!!

monique 5101 napja
monique képe

vércukormérést ismételni szerintem is.

megfázás: lehet csak pech. ezen kívül érzel más tüneteket is?

a 45km-t úgy érted hogy a hosszú futás lett volna 45km a felkészülésben valamikor??? az nagyon rossz ötlet lett volna. ha 11km/h-hez ragaszkodsz akkor a 36 km is sok szerintem. pár darab 30km-es futás bőven elég lesz :) (de még azt is lassabban kéne mint 11, mert különben túl sokat kell pihizni utána.)

ja, igen, sok gyümölcs tele van cukorral.

Amatőr 5101 napja
Amatőr képe

Szerintem a sajátos edzésfelfogáson kell változtatnod. A fokozatosan növekvő távhoz párosuló állandó -relatívan gyors- tempó is hozzájárulhat a szervezeted egyensúlyának megváltozásához, kisebb sérülésekhez. Persze, az látszik, mennyire kötődsz ehhez a szuverén metódushoz, szóval nem valószínű, hogy változtatnál az edzésterveden.

Akkor viszont bízz a tudatos étkezésben, a vitaminok hatásában -ezek szintén fontosak.

Czeglédi Ferenc 5101 napja
Czeglédi Ferenc képe

Üdv Mindenkinek!

Nagyon szépen köszönöm az értékes hozzászólásokat!

Móni: igen a maraton előtt lett volna kb. 4 hónappal betervezve a 45 km, de ezt most leszálítottam 36-ra, és fontos, hogy nagyon lassan növelem a km számot . Ezt a hetet tekintem elsőnek úgy futok ahogy írttam e szerint a héten összesen: 53,4 km futok le, mivel 14 hét múlva verseny a 12. héten érem a csúcsot 88 km-mel, úgy hogy az előző hetihez képest csak 1 km a növekmény. Átlagos HETI!i növekmény mindössze szük 3 km!

A félmaratoni versenyen úgy értem el 23%-os gyorsulást egyik évről a másikra, hogy június-július-augusztus hónapokban hetente 2-3 alkalommal 22 km futottam!!!

Móni: nem éreztem más tüneteket, a nátha bőven sok is volt.

Amatör: én azt szeretem, hogy van egy tempó amire ráálok, és azt amig tudom tartom!

Czeglédi Ferenc 5101 napja
Czeglédi Ferenc képe

Elnézést: maraton előtt 4 héttel lett volna betervezve a 45 km

Molnartomasz 5101 napja
Molnartomasz képe

Szia Feri! Vigyazz az egeszsegedre! Etkezz, egy "fitness-etkezes" szerint, egyel: Kalcium, magnezium, c-vitamin-t, erosits sokat, aztan "ara fuss ra", es meglessz a fitt-allokepesseg. Szerintem. Hajra!

ORBEA ORCA 5101 napja
ORBEA ORCA képe

Csatlakozva amatőrhöz szerintem teljesen igaza van.

Ilyen sajátos edzésmódszert,amit körömszakadtáig védesz én még nem láttam,és azt hiszem,ha így kellene edzenem már rég nem sportolnék...

Az ember nem gép.

Nem úgy működik,hogy napról napra,hétről hétre egyet srófolunk rajta,és majd azt is bírja szépen...

A fejlődést nem így működik,meg kell tervezni az edzésben különböző terhelésű ciklusokat és pihenőket,amiknek logikusnak kell elnniük,és egymásra épülőnek.Nekefúd ilyen nincs .Sajnálom,de ez van.Állandóan határértéken mész kizsigereled magad,csodálkozol,hogy  a szervezeted tiltakozik...Az lenne a csoda,ha bírnád...

Van itt rengeteg feltöltött logikus futó edzésterv,miért nem követed valamelyiket?

Étkezésről:fogyassz több jó minőségű fehérjét,esetleg tej fehérje koncentrátum turmix formában,ami nagymértékben erősítí az immunrendszert,és nyugodtan vehetsz calcium-magnézium pezsgőtablettát ami segít a görcsök ellen,én télen javasolnék egy complett nagydózisú vitamin-nyomelem tablettát is persze nem lónyál supradynt,vagy bérest,hanem mondjuk egy Scitec daily one-t,amiben van is valami.

Azért írtam amit írtam,hogy talán egy sokkterápia kibillent a kis világodból,és rájössz,nem jó úton jársz,és ahelyett,hogy siránkozol változtatsz.

Nem jó olyan rovatokat olvasni szerintem senkinek sem,amiket írkálsz,mert senkit sem motivál,és szerintem itt az lenne a cél.

Gyakorló edzőként azt mondom szedd össze magad,légy férfi....És annyi edzést vállalj be,ami megfelel az edzettségi szintednek,jelenleg túllősz rajta.

Remélem,ez az írás a javadra válik,ha sértésnek veszed akkor nem akarsz többet megtudni a sportról,a homokba dugod a fejed...

monique 5101 napja
monique képe

uh, 88km 2 héttel a maraton előtt messze nem ideális. akkor már rápihenni kell, csökkentett kilométerszámmal (az intenzitás fenntartásával, így nem csökken az edzettség).

a másik ami nagyon fontos. heti 3km emelés először nem tűnik soknak, de ez 1 hónap alatt már 12km, 2 hónap alatt meg 24, stb, az már sok, ha nem adsz időt a szervezetnek hogy megszokja az új, emelt kilométerszámot. a többit (lassabb futás) már elmondtam párszor :)

Czeglédi Ferenc 5101 napja
Czeglédi Ferenc képe

1. Nem siránkozok!!!!

2. Nekem nem kell szemét, vagyis" és nyugodtan vehetsz calcium-magnézium pezsgőtablettát ami segít a görcsök ellen,én télen javasolnék egy complett nagydózisú vitamin-nyomelem tablettát is persze nem lónyál supradynt,vagy bérest,hanem mondjuk egy Scitec daily one-t,amiben van is valami."Elvből NAGYON-NAGYON-NAGYON UTÁLOM A MINDENFÉLE CSODATABLETTÁKAT!!!!!!!!

Mélyen tisztelt Orbea megértem az aggodalmakat, de ha azt csináljuk mint az átlag, az eredmény is átlagos lesz.

Soha életemben nem vettem igénybe "edzők" segítségét, mindent magamtól csináltam, és erre büszke vagyok!!!!   Soha nem volt magántanárom mégis a közepes általános iskolai bizonyítványról feljöttem 3 diplomáig, abból kettőt egyszerre+munka még mellette+alapítványi tevékenység mellett csináltam.  A felvételikre max 10 nap alatt készültem fel 4 könyv alapján, más 1 éves előkészitőkkel vacilál, soha nem tétel szerint tanultam minden könyvet elejétől a végéig.Ha megszülök akkor is megcsináltam amit a fejembe vettem, mindig is így volt. Véleményeket KULTURÁLT!!!!!!!!!!!!! formában elfogadok, de óva intek mindenkit mechanikus másolástól!!! Egy edzőtől megértem az aggodalmat, hiszen ha nem az általa javasolt módszer is müködik, ami alapjaiban más akkor nem biztos, hogy ezután is mennek még hozzá....

Néhány hónap múlva meglátjuk, hogy beválik-e az én módszerem. Azután megfelelő hangnemben, és formában megvitathatjuk!!!!!!

torolt_7695 5101 napja
torolt_7695 képe

Szerintem az a fontos,hogy élvezd a futást.Függetlenül a "táblázaktól"!Amíg ezt "fájdalom mentesen"  meg tudod tenni,addig minden rendben.

Sok sikert hozzá.

Czeglédi Ferenc 5101 napja
Czeglédi Ferenc képe

A Lydiard edzésmódszer

"Train, don't strain." - Arthur Lydiard

"Néhány lelkes srác arra kérte a környékükön lakó cipészt, hogy tanítsa őket futni. A középiskolából is kimaradt, kiöregedett hosszútávfutó saját, tortúraszerű edzésmódszerei gúnyolódás és nevetség tárgyát képezték az edzői közösségben. Beleegyezik, hogy segít, és bár a srácok nem az ország, de még csak nem is a város legjobbjai voltak, csak törekvő gyerekek a szomszédból, a cipész világcsúcsokat és olimpiai érmeket ígér nekik, ha végig tudják csinálni az edzéseket. A fiú, akiről a cipész először nyilvánosan megjósolja, hogy világcsúcsot fut, egyik kezére majdnem béna, a másik, akiről azt állítja, a valaha is élt legjobb középtávfutó lesz, kötött izomzatúnak és ügyetlennek tűnik.

Néhány évvel később a nemzeti válogatottat a korábbi cipész készíti fel a római Olimpiára. Harminc perc különbséggel, a béna kezű és az ügyetlen aranyérmet nyernek . . ." - Ron Daws, olimpiai maratonista és edző.


Arthur Lydiard módszere könnyen megérthető, nemtől, tehetségtől, életkortól, távtól függetlenül működik. Évtizedek során számtalanszor hozott jó eredményeket a legkülönfélébb szintű futóknál, sőt, még más sportágakban is. Lydiard hitt abban, hogy a jó futóteljesítmény alapja a lehető legmagasabbra fejlesztett aerob állóképesség. Ennek szintje meghatározza a futó célversenyen várható legjobb teljesítményét, már az alapozó időszak végén, három hónappal a célverseny előtt.

A különböző szakaszok között fokozatos az átmenet, minden szakasz végén gyakoroljuk egy kicsit a következőben hangsúlyossá váló futásokat, a maraton szakaszban a dombfutást, a dombfutó szakaszban a gyors síkfutást. A szervezetnek mindig lehetőséget kell adni a fokozatos erősödésre, akkor növelni a terhelést, ha az előző szinthez már pár hét alatt adaptálódott. Cél a kellemes elfáradás, de a kimerültség és a sérülés határát nem lépni túl.


Kondicionálás, maraton edzés

Az edzés a periodizációra épül. Az első szakasz a maraton edzés. Ez nem, vagy csak nagyon kis mértékben függ attól, hogy milyen távra készülünk. Lydiard ugyanazt az alapozó munkát végeztette 800-as és maratonista futóival. A maraton edzést olyan hosszú ideig kell végezni, amennyire csak lehetséges, de az abszolút minimum 3 hónap, aminél jobb az 5. Kezdőknek, edzetleneknek ennél több. Lényege a sok, egyenletes tempójú aerob futás. A kívánt táv 100 mérföld, vagyis 160 km hetente.

A kritikusokban felmerül a kérdés, hogy vajon kezdőknek, kevésbé tehetséges vagy idősebb futóknak is ennyit kell-e futni, különösen azt tekintve, hogy egy átlagos amatőr számára ez időben sokkal több futást jelent, mint egy elit atlétának. Lydiard nem alkudott a kérdésben. Úgy vélte, ennél kevesebb kompromisszum, amivel nem lehet megvalósítani a bennünk rejlő lehetőségeket, legyen bár az adott tanítvány szenior, nő vagy mondjuk öttusázó, akinek más edzése is van. Ennél többet sem javasol azonban, ha elértük a 100 mérföldet, nem  érdemes tovább növelni a távot, hanem inkább a sebességet kell.

Ennek némiképp ellentmond, hogy edzésterveiben általában egy és másfél órás futások váltakoznak, plusz heti egy kétórás, ami azért még élsportolói szinten is szűken adja ki a 100 mérföldet. Szóval a végső következtetés, közelítsük a 100 mérföldet annyira, amennyire képességeink, edzettségünk és szabadidőnk megengedi. Minél közelebb járunk hozzá (anélkül persze, hogy megsérülnénk vagy krónikusan elfáradnánk), annál jobb esélyünk van elérni, amit elérhetünk.

Mikor megkérdezték tőle, hogyan lehet legkönnyebben teljesíteni a heti 100 mérföldet, azt válaszolta, fussunk egyik nap 10, másik nap 20 mérföldet (16 és 32 km). Ilyen egyszerű :-). A távot fokozatosan kell felépíteni, de nem kell nagyon sokat óvatoskodni. Haladóbb futókat pár hét, kezdőket pár hónap alatt fel lehet ide hozni szerinte. Hát, ehhez ma óvatosabban szoktunk hozzáállni, de azért megijedni nem kell, hanem elhatározni és csinálni a saját képességeinknek megfelelően. Ha nem futunk túl gyorsan, és nem versenyzünk ötletszerűen, a sérülésveszély kicsi.

A sebesség meghatározása egyszerű, de zseniális. Fussunk oda-vissza, vagy pontosan kimért pályán, és hasonlítsuk össze a táv első és második felének teljesítéséhez szükséges időt. A második fele legyen gyorsabb vagy azonos, de úgy, hogy még a végén se erőlködjünk. Érezzünk kellemes fáradtságot, de ha kellene, még tudnánk tovább futni azonos tempóban. Ekkor biztosan az aerob zónában maradunk, hiszen ha oxigénadósságot halmozunk fel, az 1-2 óra futás után biztosan lelassít bennünket. Ez a tempó nem könnyű futás vagy LSD, inkább olyasmi, amit felső aerob tempónak szoktunk nevezni manapság. Lydiard szerint az LSD-nek is megvan a helye, azonban az általa javasolt intenzitás kevesebb időráfordítással hozza meg ugyanazt az eredményt, hiszen egy egyórás felső aerob futást talán egy háromórás LSD-vel lehetne kiváltani, amire kevés embernek van ideje és türelme. Mikor Sandra Barwick 2000 kilométert futott napi 100 kilométer körüli szakaszokban, Lydiard "nagyszerű maraton edzésként" kommentálta teljesítményét :-)

A futásaink egy részét végezzük dombos terepen. A felfelé futás erősíti a gyors futáshoz szükséges izmokat, a lefelé futás gyorsítja a lábunkat. Ez különösen fontos a maraton edzés utolsó heteiben, mert átmenetet kell biztosítani a következő szakaszhoz, a dombfutáshoz.

Bizonyos szint fölött, heti egy-két alkalommal, 5-10 kilométeres időfutamot illeszthetünk a maraton edzésbe. Az időfutam erős, de kontrollált, nem versenyszerű tempó, a végén sprint nélkül.

A 100 mérföld aerob futás mellé még ajánlott reggelenként lassan kocogni 20-60 percet. Ennek a szerepe a regeneráció gyorsítása, a heti kilométerbe nem kell beszámítani.

A maraton edzésszakasz végén bármeddig el tudunk futni, anélkül, hogy elfáradnánk :-). Az aerob állóképesség fejlesztése itt lezárul. A célversenyig hátralévő kb. 3 hónapban már csak arra törekedhetünk, hogy minél többet megőrizzünk belőle.

Sokak szerint a Lydiard edzésmódszer lényege a maraton edzés. Sok tanítványa már ennek a szakasznak a végén is egyéni csúcs közeli eredményeket futott. Elit szinten persze minden másodperc számít, így a további szakaszokra is szükség van.


ORBEA ORCA 5100 napja
ORBEA ORCA képe

IGAZAD VAN:-)

ORBEA ORCA 5100 napja
ORBEA ORCA képe

JA IGEN?AZT ELFELEJTETTEM KÖZBEN,HOGY NEKEM IS:-))))

miki 5100 napja
miki képe

A Lydiard cikket én írtam, amit bemásoltál, így kicsit megszólítva érzem magam. Úgy kezdődik, "Train, don't strain." - Arthur Lydiard.

 

Azért nem fordítottam magyarra, mert nem sikerült igazán frappánsan, de azt jelenti, edzzél, ne pedig erőlködj. Ez így tényleg nem fog menni, hogy minden edzésen szinte versenyszerűen futsz.  Olvasd el a maffetone cikkeket is a powerhikeren szerintem. Nem azt mondom, hogy az a tökéletes módszer, de árnyalja a képet.

Czeglédi Ferenc 5100 napja
Czeglédi Ferenc képe

Tisztelt Miki!

Mindenki nevében köszönöm a fordítást!

Mint láttam az edzésnaplódban a jó meleg szobában a futógépen te is átlagosan olyan sebességgel futol mint én, ill. pontosan olyan hosszan mint én, sőt néha az edzésed végén még picit gyorsabban is!

"Ez így tényleg nem fog menni, hogy minden edzésen szinte versenyszerűen futsz. "

pecsenye 5100 napja
pecsenye képe

Na hoppácska. Nem Mikit akarom védeni, megvédi Ő magát ha úgy gondolja. De Ferenc nézz vissza egy kicsit a naplójába. És gondolkozz el. Miki hatalmas tapasztalattal rendelkezik, nem a google keresőbe írja be dolgokat, majd kopizza ide az edzesonline-re. Végigolvasva a blogot, majd a hozzászólásokat, márnemigazán értem, h Te valójában mit is akarsz. Illetve azt vettem ki, h futni akarsz, problémáid vannak (görcsök, vitaminhiány), a sportolók számára kifejlesztett táplálékkiegészítőket mereven elutasítod. Fejlődni akarsz? Kaptál tanácsokat, semmi sem jó. A mai világban nem fogsz találni semmi olyan ételt, amiben ne lenne káros anyag. Ilyenkor mindig az jut eszembe: BIO ételnek nevezik az olyan termékeket, amiket éjjel permeteznek.

Orbeának is tökéletesen igaza van, táplálékkiegészítőkre szükség van. Egyszerűen tudomásul kell venni, h a mai étrenddel nem tudod pótolni a sport során elvesztett vitaminokat és ásványi anyagokat. de próbálkozz, hátha neked sikerül. Sok sikert hozzá.

Mike01 5100 napja
Mike01 képe

Pecsenye, ilyesmire gondoltal? :)

dinnye

pecsenye 5100 napja
pecsenye képe

MIke: :D:D:D:D ez hatalmas:D:D:D

torolt_2698 5100 napja
torolt_2698 képe

Üdv!

2004-ben az első versenyemre(félmaraton) ugyan ezzel az edzésmódszerrel készültem fel. Megszállottan számolgattam a tempót, gyakorlatilag majd minden edzésemet csövön futottam. Sajnos akkor nem kértem tanácsot senkitől sem. A versenyre össze is szedtem egy szép kis csonthártya gyulladást(persze lefutottam), utána 1-2 hónap rehab. Biztos elolvastál egy-két dolgot a téli alapozásról, ezért ebbe nem is mennék bele. Szépen kérlek, fogadd meg az előttem szólók tanácsait, nem a levegőbe beszélnek, nem támadni,(én sem). segíteni akarnak. A gyorsulásnak is megvan az ideje, de az nem a télen van.

Sok sikert! Vigyázz magadra!

 

ORBEA ORCA 5100 napja
ORBEA ORCA képe

Na,ezt már csak az fölözné,ha kocka formájú is lenne,mint a japcsiknál,hogy jobban elférjen a hűtőben...:-)

Bozót 5100 napja
Bozót képe

Én is rettentő keményfejű vagyok, így nem próbálok itt vizet prédikálni, de egyet kell értsek azokkal akik óvatosságra intenek. Természetesen ha mindenáron az eddigi módszered szerint kívánsz edzeni az a te dolgod, hiszen a te tested, azt teszel vele amit akarsz, talán el is éred a célod így. Úgy legyen!

A szintetikus táplálékkiegészítőket, vitaminokat én sem fogyasztom, de nem is végzek olyan mértékű edzésmunkát, hogy bármiből is extra mennyiségeket kellene pótoljak. Az alkati sajátosság és mázli, hogy a szervezetem bírta/bírja a "sokkterápiát" aminek időnként kiteszem.

miki 5100 napja
miki képe

Bozót, én úgy látom, az alkalmankénti nagy erőfeszítésre fel van készülve a szervezet alapból. Úgy lehet benne inkább kárt tenni, ha szisztematikusan felőröljük, mindig újraterheljük, mielőtt regenerálódott volna.

 

Van olyan különben, hogy valaki nem szeret lassan futni, nincs ezzel semmi gond. Ha a sebesség káros lenne, az összes sprinter azonnal holtan esne össze. A teljes edzésterhelést kell olyan szinten tartani, amit a szervezetünk fel tud dolgozni. Aki kényelmesen fut, csinálhatja naponta órákig, aki versenytempóban, az hetente egy-két alkalommal. Ha már mindene fáj, és állandóan megfázik, akkor valószínűleg túlfeszítette a húrt. De ezzel sincs semmi gond, ha ezt szereti, én is voltam már így.

 

100-200 éve, a futás hőskorában, a rendszeres edzés szinte sportszerűtlenségnek számított. Értek el mai szemmel is jó időket úgy, hogy hetente futottak egy versenyt és viszon'látásra, mentek a kocsmába. Ma is ismerünk így készülő futókat, ultrásokat is. Az egyik nagyon is eredményes ismerősünk, volt hogy egész évben szinte csak versenyen futott. Mások csak hétvégén, de akkor csontra. Működik ez is, csak extrém edzések után extrém pihenő is jár. Sőt, lehet, hogy extrém tápanyagbevitel is.

 

Én próbáltam különben ez a Scitec-féle megadózis vitaminkúrát, pár hónapig, de aztán nem éreztem semmi különöset és abbahagytam.

 

Az is lehet, hogy valaki nem azért fut, tudat alatt persze, hogy minél jobb eredményt érjen el, hanem a küzdésért magáért.

monique 5100 napja
monique képe

miki: azért én kétlem hogy heti 1 versenyen futás elég a jó eredmények eléréséhez...biztos h volt már máshonnan jó aerob alap ezeknek az embereknek :). vagy pedig nagyon sok évig csinálták ezt mielőtt tényleg jó szintre jutottak...

ORBEA ORCA 5100 napja
ORBEA ORCA képe

Egyértelmű,ha valaki hosszú évekig keményen edzett,akkor "emlékezetből"le tud futni versenyeket.Néha.A gond akkor van,ha mondjuk van egy több napos verseny,mint mondjuk nálunk bringában.Na azt már nem lehet felkészülés nélkül megcsinálni.

Valamint aki most lefut edzés nélkül egy hosszabb távot viszonylag jó idővel az holtbiztos,hogy rendszeres edzései idejében csúcs időket futott.Én sem azért edzek 8-10 hónap teljes súlyzós edzés után olyan súlyokkal,amikről a pár éve edzők csak álmodnak,mert 1 hónap alatt olyan szintű hypertrófiát érek el mint a mesében...Nem...Azért,mert 28 év kemény testépítő év van mögöttem,és volt,amikor ezekkel a súlyokkal csak melegítettem.Ha nincs is terhelve az izom nem épül le teljesen nullára.Én azt tapasztaltam,hogy leginkább a cellvolumen tud változni,ha megfelelő a fehérje bevitel/megint írom a proteineket,amik ugyebár "mérgek",bár egyszerű fehérjekoncentrátunok/az izomrostok megmaradnak.

Ezért vagyok képes most 6 hét alapozás után szép súlyokkal guggolni pld.,nem azért,mert különleges vagyok,kivételes...Nincs igazán jó genetikám,csak erős akaratom.DE hiába születik valaki bajnoki genetikával,ha ellinkeskedi az edzéseket.

Más

Polibé

csodaszer

volt gyerekkorunkban

Aki satnya volt,sápkóros,felírta a doki,és láss csodát szépen elkezdett nagykanállal enni,és kigömbölyödött...

Csodaszer?

Nem csak sima B1 B6 vitamin egy kis Folsavval.

Szénhidrát-fehérje lebontás elsődleges katalizátor vitaminjai.

Káros volt?Hát,semmilyen mellékhatásról nem értekeztek,de ma ugyebár már minden káros,kezdve az éltető napfénnyel....Csak a Bio a szuper,de olyan NINCS.

Csirkemellett,pulykamellet-combot párolok lehetőleg zöldségekkel,rizzsel,barna tésztával...Ez az alap étkezésem Bio???

Mivel etetik ma a csirkéket,pulykákat...Ugyanmár.

Tisztább egy bevizsgált vitamin,ami mg mennyiségű.mint egy szelet csirkemell,amiből megeszünk 2-300 grammot...

A nagydózisú vitamint ha szedem:Az szemmel látható,hogy az 50mg B vitamin család fel nem szívódó,épp felesleges része szépen távozik a vizelettel aranysárga formában jellegzetes gyerekkorból ismert polybé illattal társulva.

Jobb az étvágyam,és emnergizáltabbnak érzem magam.

Az antioxidáns C-E vitamin tartalom segí,hogy kevesebbszer legyek náthás,de ugyanezt segíti a növelt minőségi protein bevitel is.

Édesanyám nyugdíjig áppolónő volt,így évente 2-3 szor teljes labort csináltattam vele,teljes vérképet,és mindig minden max szinten volt...Ennyit a Daily One hatékonyságáról.

Persze csodákazt nem lehet várni tőle,mert ez nem egy doppingszer,nem egy anabolika,ami aztán igazán érezhető.és a teljesítményt is ugrásszerűen megemeli.De a hiánya számomra érezhető mindenképp.

pecsenye 5100 napja
pecsenye képe

én a multi-pro-t favorizálom:):)

Czeglédi Ferenc 5100 napja
Czeglédi Ferenc képe

Üdv Mindenkinek!

Örülök nagyon a nagyszámú hozzászólásnak!

A táplálék kiegészítőkről a véleményem változatlanul, hogy másnéven azokat a dolgokat szemétnek hívják.

De! Volt itt nemrégiben egy kedves idősebb úriember, akinek Miskolcon egy edzőterem hálózata van, és igen kisportolt még nem éppen fiatalkorában is! Ő nem ilyen finoman fogalmazott a táplálék-kiegészitőkkel kapcsolatban, egy emésztési végtermék névvel emlegette csak őket ami az ember egyik felén távovik.......ő is finoman fogalmazva nagyon-nagyon, nagyon ellene volt a használatuknak....

stojesz 5100 napja
stojesz képe

Ferenc, csak kíváncsiságból: Te hol vásárolod az élelmiszereket?

ORBEA ORCA 5100 napja
ORBEA ORCA képe

Pecsenye mindenkinek van favorizált terméke,ami bevált.Sok jó minőségű fehérjekoncentrátum van a piacon,a Multi Pro-t nem ismerem,biztos jó.Egy kitétel van velük szemben szerintem legalábbis,hogy ne szójából készüljön,ami a legggyengébb,nehezen emészthető fehérje forrás.Hiába olcsó,az valóban kidobott pénz,valamint teljesen tönkreteszi az ember társas élatét a gyakori éjszakai paplanelmelegetéssel....

A jó minőségű teljes tej-tejsavó-tojás fehérjék kiváló roboráló szerek.

Ja igen ...Szerinted Ferenc miért van ennyi hozzászólás?

Mert ez a blog már nem a tiéd....

Molnartomasz 5100 napja
Molnartomasz képe

Please Brothers! Love and Respect! We are in the same team!

Sánta Majom 5100 napja
Sánta Majom képe

Hát, éreztem, hogy ezek az edzések előbb-utóbb kiverik a biztosítékot valakinél. Én, mint a laikusabbnál is laikusabb, csak a saját példámat tudom hozzátenni:

2008-ban 0 km/hó-ról közel 200km/hó három hónap alatt, azt hittem semmi sem állít meg. Ha egy edzésen akár 10mp-cel rosszabb tempót mentem, mint előző nap, az kudarc volt. Aztán persze egy fáradásos törés 'helyre tett'. Majdnem egy évig tartott, amíg igazán tünetmentes lettem. Most újra 160-200 körül megyek egy hónapban (nem olyan sok az), de egy kicsit talán több ésszel. Persze jobban figyelek a bemelegítésre, nyújtásra, stb. A futás van értünk és nem fordítva - szerintem is vigyázz, főleg ilyen béna csúszós időben.

Just my 2 cents.

Czeglédi Ferenc 5100 napja
Czeglédi Ferenc képe

Orbea Orca: ezt nem értem, volnál szives részletesen, és konkrétan megmagyarázni?

( remélem, hogy jól írtam a nevet, én általában magyar neveket szoktam írni, elnézést ha eltévesztettem)

Hófutó 5100 napja
Hófutó képe

Ezúton szeretnék én is a táplálékkiegészítők pártjára állni. Kedves Ferenc! Szerintem az emberi szervezet nem arra van kitalálva hogy akkora teljesítményt adjon le folyamatosan mint te vagy itt sokan mások. Ehetnél te répát, káposztát, marhahúst éjjel-nappal mire vinnél be annyi vitamint, fehérjét, L-karnitint - meg ki tudja felsorolni miket - mint amennyire szükséged van az egészséged megőrzéséhez ill. a regenerálódáshoz. És hogyan is tudnád megoldani, hogy mindenféle táplálék minden étkezésnél a rendelkezésedre álljon?

Na ezért vannak a táplálékkiegészítők. Persze biztosan van ezek között is szemét. De ha mindent mereven elítélsz az szűklátókörűség.

Egyébként sok sikert a 2011-es évre és kívánom, hogy végül legyél elégedett a saját edzésmódszereddel!

(PS: én is csak egy hete eszek fehérjét, L-karnitint, kicsit régebben C-vitamint és MagneB6-ot) 

monique 5100 napja
monique képe

táplálékkieg.: hát én elég ötletszerűen veszek be vitaminokat (B, D főleg, C csak ha félek a megfázástól:) de nem azon múlik asszem :D), de igyekszem nem elfelejteni.. :) talán majd ha nagyon sok heti km-ig eljutok, akkor kell ennél több is. a magnéziumról meg, amíg nincsenek görcsök, addig nem szedem, de ha lennének és segítene rajta, akkor persze hogy szedném. nem vagyok saját magam ellensége :)

miki 5099 napja
miki képe

Van egy olyan gond egyes nagy dózisú vitaminokkal, hogy többféle vitamin pl. ezt konkrétan az E-ről olvastam, nem egy egyszerű anyag, hanem jópár összetevőből áll. Ebből párat ismer a tudomány, de folyamatosan fedezik fel őket, szóval, szinte biztos, hogy sok, még ismeretlen összetevője is van. Ezek a természetes ételekben együtt fordulnak elő, ha tudunk róluk, ha nem. A szintetikus tablettában viszont csak egy, vagy néhány összetevő szerepel, amit a gyártó ismer vagy bele tud tenni. Így előfordulhat, hogy valakinek az E vitamin egyik komponenséből többlete, másikból hiánya van, és a relatív többlet miatt a szervezet esetleg nem is törekszik rá, hogy pótolja a hiányzó részt.

 

A C vitamin egyszerű, azzal nincs ilyen gond. A megadózisú vitaminszedés ezzel a vitaminnal kezdődött, több komoly tudós, Nobel díjasok is hívei voltak. Szóval itt nem lehet nagy baj.

 

Végső soron az a gond, hogy mind a pro, mind a kontra érvek meglehetősen hitre alapulnak. A tudomány pedig empirikus, csak a kísérletekkel és megfigyelésekkel statisztikailag alátámasztható eredményekben érdemes bízni.

 

És ez az, ami kissé hiányzik itt, illetve nem hoz meggyőző eredményeket egyik irányba sem. A C vitamint próbálták vizsgálni, ugye az mellette a fő érv, hogy véd a megfázások ellen, az orvos is egyből felírja náthára is. Ezt sajnos nem igazán sikerült igazolni, illetve az jött ki, hogy megelőzésre nem mutatható ki hatása, a gyógyulást kicsit talán gyorsítja, de alig kimutatható mértékben.

 

Volt még egy vizsgálat, ami arról szólt, jobbak-e az életkilátásai, várható élettartama annak, aki vitamint szed, mint annak, aki nem. Az lett az eredmény, hogy kis mértékben rosszabbak. Nyilván nem ebbe halnak persze bele, ott lehet torzítás, hogy aki már amúgy is beteg, az nagyobb eséllyel szed ilyesmit, aki egészséges, az lehet, hogy nem is gondol rá.

 

Szóval se pro se con irányba nincs igazán meggyőző eredmény. Ebből arra gondolok, talán nem is olyan fontos az egész, illetve, az arany középúttal nem hibázhat nagyot az ember, most szedek dolgokat, de csak kis dózisban, mint pl. Béres csepp vagy kommersz multitabletták.

Mike01 5099 napja
Mike01 képe

Szia Ferenc,

ujbol irok par sort.

A termeszetes etkezesre: az, hogy megprobalsz minel inkabb ugy bevinni etelt, az jo. Egy atlagembernek /sot, meg egy kezdo sportolo is ide tartozik szerintem - ebben mar van tapasztalatom :) / elegendo, ha eldobja a chipset, kolat, cigit, alkoholt, ilyesmiket. Bevezeti a reggeli etkezest olyan mertekben, ahogy korabban a vacsora fontossaga volt. Ezek az alap valtozasok.

Ezutan johet az etelek minosege: kerulni kell a szinezeket, a kesz-eteleket, a gyorsetkezdeket, lehetoleg minel tobb nyersanyagbol kell dolgozni. (Egy pelda: szegeny nagymamam gyurta a tesztat, azt ettuk, mig meg nem halt, mikor meghalt, boltbol vettuk a tesztat, illetve keresztanyam kuldott neha. Kesobb felesegem megtanulta ezeket a fortelyokat...)

A kovetkezo lepcso a nyersanyagok osszetevoje: miben mennyi energia, szenhidrat, cukor, vitaminok, asvanyok vannak, es hogy azok hogy bomlanak le, hany % (mivel) szivodik fel a szervezetben ES hogy melyikre mennyire van szuksege egy sportolonak. Mint te pl. (kacsinto smile)

Ezen felul van meg egy szint, amit szinte lehetetlen veghez vinni: egy nem mergezett talajreszen tartasz allatokat, vetsz gabonat, majd aratsz, termesztesz gyumolcsoket, fakat, stb. /Mondjuk nem is olyan regen, a magyarok egesz jok is voltunk ebben, a mezgogazdasagban./

_

Ha mar torekedsz a vegos pontra, az nagyon jo, de mivel az mar sajna tenyleg nem nagyon adatik meg nekunk, ezert a potlas kisebb-nagyobb mertekben nem arthat. Bevallom en is szedek Magneziumot+Kalciumot /osszel naponta szedtem, aztan ketnaponta, most pedig nem szedem par hete, de hamarosan ujra kezdem/ En ugy tudtam akkor, hogy nekem - belolem ez hianyzik egy kicsit. Lehet merget is viszek be vele, de en bizom benne, hogy azert benne van a magnezium is. :))

_

Pecsenye, Tibor (ORBEA ORCA), no es a tobbiek abban  bizonyosan igazat szolhatnak, hogy aki annyira aktivan sportol mar (mint ok), azoknak nem eleg a fejes kaposzta. En nem ismerem egyikojuket sem szemelyesen, de neha a naplojukba belenezek, latom, hogy azt bizony nem lehet kitalalni naprol napra. Azt bizony ok ugy toljak, ahogy le van irva, ergo: nagyon nagy tapasztalatuk van a sport minden teruleten (ertem itt: mozgas, oltozes, etel, pihenes, szabadido eltoltese, szoval minden ami a sporttal kapcsolatos), hogy mi milyen hatassal lesz rajuk a kovetkezo edzesen.

_

Az, hogy ki milyen stilussal szol a masikhoz, az egyeni dolog, egy dolog viszont biztos itt az Edzesonline csatornain: szinte az osszes ember segitokesz, van akit kerni se kell es elmondja az oaltala jonak velt tanacsat, van akit megkerunk, es ugy segit, van aki nem tudja a valaszt, hanem tetszik neki a tema, es o is kerdez, mert ot is erinti, van aki csak olvas, es tanul...de hogy egyik sem kuld el masik weboldalara, az biztos. /Szerintem itt a weboldalon jobb a nemdoppingolok aranya, mint barmilyen hivatalos nemzetkozi versenyen./

Ferenc. Legyel nyitott a tanacsokra. Osszegezd amiket adnak. Van egy jo hirem: legvegul ugyis te magad donthetsz. /Ezaltal miert is haragdunal barkire is./

Mike

ps.: a cigis, stb leirast nem rad vonatkoztattam, csak hatha mas is vegigolvassa az irast.

ORBEA ORCA 5099 napja
ORBEA ORCA képe

A nevem:Balázs Tibor.

Ez nem tudom mennyire volt látható az adatlapomon,de nem titok senki előtt sem,mindig vállalom magamat,aki ismer az úgyis tudja.

Az Orbea Orca nick egy az itt megszokottakból,a te névkiírásod is már eleve erősen kilóg a sorból,nem is értem....De ha neked így jó,ám legyen.

Sportolsz,de nem ismered az egyik legjobbra értékelt Pro-Tour csapatbringát,de hát te csak futsz ugyebár...

Netről tudsz keresgélni 30-40 éves elavult ma már poszthumusz edzésmódszert,de ezt a 2 szót képtelen vagy beilleszteni a keresőbe...

Aztán:

Nyugodtan rákereshetsz a Google-ban a nevemre esetleg Szekszárd,vagy Szszke-vel kombinálva találsz néhány sporteredményt,bár tudom nem olimpiai bajnoki cikkeket fogsz találni...De én keresve Czeglédi Ferenc-re az edzésonlines oldaladon kívül semmit nem találtam sport vonatkozásban.Néhány nőgyógyászt,lekészt,nyugdíjast,egyebet átlagembert inkább..

Nos...

Miért nem a te blogod?Mi is az a blog valójában?Az egy érdekes,mások számára olvasmányos,szórakoztató,hasznos infokkal tűzdelt élménybeszámoló a napi tevékenységről....Hát,ilyet kevés ember tud írni,kevés olyan ember van,akinek annyira érdekes,színes az élete,hogy rendszeres olvasása igazán lekössön másokat..Persze hozzá is szólnak,de az elsődleges maga a blog írója,aki folyamatosan írja a csudálatos érdekességeket,okosságokat....

Nos,te ilyeneket nem írsz...

A hozzászólások öntő többsége pedig a "fejed fölött"történt,bár örülsz a sok hozzászólásnak,azok nagy része nem hozzád szól.

Mindezekért ez nem a te blogod immár.

Aki pedig mégis hozzád szólt azt mind rövid úton kioktattad,hogy nem úgy van az,te amit csinálsz tökéletes...

Nagyon szűk látókörű vagy,ez baj,és őszintén sajnálom,ez nem visz előre semmilyen téren soha senkit sem,nyitottnak kell lenni,egyszer élünk sok mindent ki kell próbálni amíg lehet,utána már késő....

Én egyetlen dolog miatt írtam ide hozzád,mert bár előtte mint itt sok mindent elolvastamn néhány "edzésedet",írásodat...

A vélemények,segítség kérése....De valójában senki véleményére nem vagy kíváncsi,csak azt szeretnéd,hogy itt figyeljenek rád.

De egy biztos,aki most benézett hozzád,írt hozzád véleményt ezek után nem igen fog többször,így kizárod magad mindenből,de talán még ezt sem tudod felfogni,miként azt sem,hogy milyen asszociációt vált ki bárkiből a feltett görögdinnye...

Én többet ide nem írok,felesleges.

Vannak itt keményen,komolyan sportoló értelmes emberek,akikkel igazán lehet szakmai dolgokról értekezni,és plusz motivációt adni-kapni.

Remélem,pár év múlva majd publikálják a fantasztikus Czeglédi Ferenc féle futó edzéstervet,amivel lehet futni 4 órás maratont...Sok sikert hozzá.

Más,az utolsó komment:

Vitamin ügyben pro és kontra.

Én senkit nem akarok meggyőzni,hogy mindenképp kell szedni,van aki rühelli a gyógyszerekt,és már ezeket az egyszerű anyagokat is méregnek tekinti.Abban is igazat adok bárkinek,hogy nyilván még mindig jobbak a normál táplálkozással bevitt "természetes"anyagok.Csakhogy ma sajnos magyarországon a fizetések nem épp arányosak a zöldségárakkal...És ez csak az alja,az alapvető élelmiszerek,ha mindenre odafigyelünk szinte felemészti egy átlagember fizetésének azon maradványát,ami a rezsi kifizetése után megmarad...

Így aztán még szezonban sem egyszerű megvenni  a 300ft-os barackot,szőlőt,vagy bármi mást,főleg családi mennyiségben....

A szintetikus vitaminok alkotórészeinek nagy százaléka normál felszívódású,működik,de ha nem 100%-os,akkor is sokkal több,mint a nulla.

Az igazi bogyókról,gyógyszerekről:

Hát,én azokat ius szedem.Az ok?

Gyors 2 példa:2007:megfázott a derekam egy szép tavaszi napon ahol alul öltöztem.Pár nap alatt annyira begyulladt,hogy nem voltam képes szinte előre hajolni...Én marha a szokástól eltérően nem szedtem rögtön a bevált izomlazító-gyulladáscsökkentő kombit,mert nem akartam "bogyókat"enni,ha nem muszáj....

De muszáj lett volna,mert akkor egy hetes kúrával szépen helyre áll minden.

Így viszont lett egy idült elhúzódó gyulladás,ami teljesen átterjedt az egész keerseztcsontomra,és 4 hónapig kínlódtam vele,a teljes szezonom odalett,szeptemberre jöttem rendbe...

2.:sima megfázással indult a 2009-es évem,gondoltam én áprilisban....Minek menjek dokihoz,majd kúrálgatom magamat,egyebek...Aztán teltek a hetek,és szintén egy idült gyulladás,mire elmentem dokihoz megkaptam az antibiotikumot,meggyógyultam röpke 10 nap alatt de lábadoztam még egy hónapot legyengülve...Így a fő versenyemen,az OB-n leszakadtam az első körben....

ENDE ENDE ENDE ENDE ENDE ENDE ENDE ENDE ENDE

 

pecsenye 5099 napja
pecsenye képe

UFF!

Bozót 5099 napja
Bozót képe

Pecsenye és lájkollak :))))))))))))

Czeglédi Ferenc 5099 napja
Czeglédi Ferenc képe

Ha egy-két személy nem szól hozzá az én blogomhoz az isteni magasságokból, annak nagyon fogok örülni!!!

KIOKTATÁST, FŐLEG ILYEN STILUSÚT NEM KÉREK!!!

MIVEL A BLOG AZ ENYÉM, LEZÁRTNAK TEKINTEM A TÉMÁT.

MINDENKIT MEGKÉREK, HOGY EZEN BEJEGYZÉSHEZ TÖBBET NE, AZAZ NE ÍRJON!!!!!

kipage 5099 napja
kipage képe

Feri szerintem átsiklottál a lényegen amit Mike fogalmazott meg a legjobban pár sorral feljebb: 

"Ferenc. Legyel nyitott a tanacsokra. Osszegezd amiket adnak. Van egy jo hirem: legvegul ugyis te magad donthetsz. /Ezaltal miert is haragdunal barkire is./"

Lehet ha összemérnétek az erőtöket Orbea-val egy 10kmes körön 20at rádver, de biztos van olyan területe az életnek ahol te tudnál ugyanennyit ráverni. A jobbtól nem szégyen tanácsot megfogadni.  Tény hogy nem túl szerencsésen reagált egyikőtök sem. Ha meg nem kellenek a tanácsok minek vezetsz blog-ot? Te magad zártad azzal a sorokat hogy "Vélemények?"

 

pecsenye 5098 napja
pecsenye képe

Miért? Van az edzesonline-n aki isteni magasságokban van? hol?ki? aztat hittem, h itt emberek vannak, sportolók, akik segítenek amiben tudnak. De igazad van zárjuk le a blogot. Szép tavaszi napot mindenkinek!!! 

zoles73 5078 napja
zoles73 képe

MZ/X jelentkezz!

Túledzés jelei! Kevés a pihenés!   A sérülés, megfázások a tartós kimerültség,túlerőltetés jelei!  1-2 hét jelentős terheléscsökkentés javasolt, majd a tervezetthez képest csökkentett edzésmunka!

Regenerációra időt kell szánni! Korábbi jelentősebb sportelőélet nélkül csak lépcsőfokonként fog menni a terhelés növelése, mert törvényszerű a "kiégés" vagy túledzettség jeleinek megjelenése! Mindig az adott állapotnak megfelelő tempó távolság javasolt. Ezt saját tapasztalatból mondom, én is azt hittem korábban hogy csak az eltervezett számokat végrehajtom és akkor minden jó lesz, de nem jött össze, bölcsebb lettem és Tisztelem a Testemet azóta! Egyébként én csak heti 2 alk. tudok elmenni futni, és 16 és 21-et csinálom(ha fáradt vagyok csökkentek), ennek ellenére javulok,már attól is hogy az edzéssel töltött heti idő megvan.hosszú verseny előtt 2-3 héttel már teljes távot nem ajánlanék, mert csak kipihenve fogsz tudni jobb időt menni. Tartós kimerültség esetén tartós regenerációs idő kell.

(Egyébként jó a blog, mert most sikerült mindenkiből kiprovokálni a kis műhelytitkait amiből sokat lehet tanulni! A futás az nem verseny, nem sport hanem több: életmód! ahol nem a testünk van a futásért, hanem a futás van a Testünkért.

Ez meg az Én vélményem! most aztá jó megaszondtam!

Sportbaráti üdvözlettel mindenkinek:Zoles

 

torolt_12 4779 napja
torolt_12 képe

Elolvastam ezt és a következő naplóbejegyzést és a hozzászólásokat...

Végtelenül teljesen elszörnyedtem, csak arra kérnélek, hogy a jövőben ne tisztelj meg az edzésüzenetekkel, blogüzenetekkel! Csak ezt az egyet kérem szépen! Tégy úgy, minha nem is léteznék, köszönöm! :(

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
2016-11 hó (1 bejegyzés)
2015-08 hó (1 bejegyzés)
2014-03 hó (1 bejegyzés)
2013-05 hó (1 bejegyzés)
2013-03 hó (1 bejegyzés)
2013-02 hó (1 bejegyzés)
2013-01 hó (2 bejegyzés)
2012-11 hó (2 bejegyzés)
2012-09 hó (2 bejegyzés)
2012-08 hó (2 bejegyzés)
2012-07 hó (1 bejegyzés)
2012-05 hó (2 bejegyzés)
2012-04 hó (3 bejegyzés)
2012-03 hó (1 bejegyzés)
2012-02 hó (1 bejegyzés)
2012-01 hó (1 bejegyzés)
2011-12 hó (2 bejegyzés)
2011-11 hó (1 bejegyzés)
2011-10 hó (2 bejegyzés)
2011-09 hó (1 bejegyzés)
2011-08 hó (3 bejegyzés)
2011-07 hó (1 bejegyzés)
2011-06 hó (1 bejegyzés)
2011-04 hó (2 bejegyzés)
2011-03 hó (1 bejegyzés)
2011-02 hó (1 bejegyzés)
2011-01 hó (2 bejegyzés)
2010-12 hó (11 bejegyzés)