csabipontkom futás

2014.05.04 Vasárnap, 10:00:00

22 km Szint: 480 m

Creaton Bakony Félmaraton

Zirc, reggel 8 óra, +5 fok, szitáló eső, viharos szél.
Azért gyülekeznek a népek, de látszik, hogy nem lesz nagy túljelentkezés. Rajtszám, póló, szóróanyag átvétel, itiner memorizálás. Mondták, hogy végig szalagozás lesz, mindenki eltalál. (És tényleg volt, és tényleg jól volt szalagozva)
Irány Vinye,(ott a maraton féltávos EP-ja, onnét indul a feles) ki vonattal, ki autóval. Kicsit melegedett az idő, már 8 fok van és az eső sem esik. De a szél az kitartóan fúj. Bemelegítő futás Juditékkal a Kőpince-forrásig, majd vissza. A rendezők közben kiabálnak: 8 perc múlva rajt! Na, akkor vetkőzzünk. Páran a rövidnaci, rövidújjú kombóra szavaztunk. Igaz, hogy nekem hosszú szárú a zoknim.:) De jó választás volt. Kb 30-an azért összegyűltünk a rajtvonalnál. Még pár fotó, aztán pontban 10-kor rajt. Irány a Cuha völgye. Itt bukdácsolás a part mentén a vizes sziklák és a kiálló gyökerek között. A Kőpince után a sárgán irány a Zörög-tető. Itt már kaptató kaptató hátán, szinte végig cipőmarasztaló sárban. A tető után pici szint esés, majd átfutunk a 82-es út alatt. Végre Csesznek! Itt ~200 m aszfalt, le lehet topogtani a kiló sarat a cipőről. A Kőmosónál ismét kaptató, irány a vár. A vár alatt kint áll a ViaFerratás srác, rakja ki a reklámot. Futtában váltunk pár szót. Kérdi a mi a táv, hányan vagytok. Válaszolok, és még visszakiabálok hogy majd jövök mászni is! A kőfejtőnél frissítés. Fél pohár víz, falat banán, rá a víz másik fele. Már indulok is. Kiabálnak: DUGÓKA!! A francba, dugni meg elfelejtettem. Gyorsan megejtem, nehogy potyára fussam le a maradék távot! Darabig murva, majd be a P+ ra, itt ismét sár. De itt már néha lejt is, hullámvasút a Kő-árok végéig. Itt forulunk Gézaháza felé, kezdődik a gesztenye sor. Majd kerítés, és kimegyünk az erdőből. Ismét kaptató a kopasz dombra. Szembe viharos szél. Kiszívja az ember tüdejéből a levegőt, és áthűt csontig. Fékeződnek az előttem futók! Sajnos én is. Befordulunk a gesztenye sorba, itt már jobb. Látszik az EP. Gyorsan benyalok egy gélt, azt ide szántam. Az EP-n először dugóka, majd pohár víz, falat banán. Irány át a 82-en ismét, immár a gesztenyés szélvédett oldalán. A lejtős rész sem túl pihentető, vagy a sárban futunk, vagy a térdig érő fűben. Majd ismét kaptatók, jön a Cuha-hegy. Viszonylag könnyen megy. Na de a lefelék! A fennsíkról erre folyik le az összes víz a Cuha völgyébe. Végig cupákos sár, csúszkálunk, egyensúlyozunk, próbálunk haladni. Völgybe érünk, P négyzet. Keskeny ösvény, rengeteg bedőlt fával, csúszós sárral. Majd 3 méteren belül 3 bedőlt fa. Gátfutás! Egy megvan, másik megvan. Megcsúszok, a harmadiknak lendületből neki combbal. Nem kellemes. Ezt hívták anno medvepuszinak felénk. Érzem, de futok tovább rendesen. Csillog a fény az út végén! Vasúti töltés, előtte méter magasságú csalántenger. Át a csalánon, vasúton, innét már sík lesz. Tócsák egymás hegyén hátán. Kerülgetem ahogy tudom. Azért bal lábbal csak belecsúszok egybe. Nem baj, nem vészes. Kardosrét mögött belecsúszok a másikkal is. Na ez már beázik rendesen. De már csak 2 kili, ezt már bokáig érő sárba is lenyomom. De már be is érünk a városba, innét már aszfalt lesz. Közben kezd kisütni a nap, hirtelen melegszik az idő.
Még két kanyar, és már látni a célt. Tartom a tempót, gyorsulni már nem tudok. Cél, dugókázás. Frissítés, közben dugóka leadás, cetli átvétel. Nem olyan rossz, az adott körülmények között ez volt a max amit kihozhattam magamból. Zuhany, bandázás, eredmény hirdetés, bandázás, ebéd, bandázás, majd mindenki megy a maga útjára. :)
 Összegzés: nekem jóvót. Szervezés, frissítés, jelzések, és egyéb  körítés megfelelő volt.
 A terep az meg terep, időjárás meg olyan amilyen.:)A pulzusöv eleme meg pont mindig versenyen merül le.:)